۱۳۹۱ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

امروز روز بدی هست در افغانستان

حمله انتحاری خونین در هرات و حمله گروهی در هلمند نشان می دهد که اوضاع در افغانستان خیلی خوب نیست و خوب هم نخواهد شد.
به نظر می رسد سپردن حملات شبانه به نیروهای افغان توسط امریکا، هراس افگنان را وا داشته است تا فشارها بر حکومت افغانستان و نیروهای خارجی را بیشتر سازد.
احتمالا این اوضاع ادامه خواهد داشت و روزهای بعد نیز تلاش های هراس افگنان برای نا امن ساختن نقاط مختلف افغانستان ادامه خواهد یافت.
آنطرف در شرق افغانستان ( در ولایت نورستان ) شماری زیادی از مردم در محاصره افرادی مسلحی قرار دارند که گفته می شود اعضای گروه القاعده هستند و از پاکستان وارد این ولایت شده اند.
مقام های محلی هشدار داده اند، در صورتی که این افراد از محاصره بیرون نشود، ممکن فاجعه بزرگی در راه باشد...

۲ نظر:

ناشناس گفت...

از قرائن و شواهد نتیجه گیری میشود که کشور های چون "فغان ستان" و پاکستان به سوی تجزیه برده میشوند و آنهم از نوع تجزیه کشور های حوزۀ بالکان در اروپا... بدبختانه در این پروژه، اقوام ضعیف و مردم ملکی بصورت عموم چوب سوخت محاسبه گردیده است...

ناشناس گفت...

درود !
باور من این است که کنترول کردن نا امنی در افغانستان ساده نیست. تا زمانیکه حکومت افغانستان یک سیاست واضح و روشن نسبت به همسایه ها و کشورهای دیگر نداشته باشد، اوضاع همین گونه ادامه خواهد داشت و متاسفانه تنها بهای آنرا مردم افغانستان می پردازد. اگر پولیس و یا اردو شهید می شوند نیز فرزندان این مردم هستند و هیچ گونه رابطه ای به سیاست گذاران اصلی در این مملکت ندارند.